ویدئو | ائمه معصومین(ع) هادیان همه بشریت در مسائل دین و دنیا هستند ویژه برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی اعلام شد آمار زائران ایرانی در حج از ۵۳ هزار نفر گذشت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در مشهد بازدید تولیت آستان قدس رضوی از پروژه‌های عمرانی حرم امام‌رضا(ع) بارگاه منور رضوی، غرق در ماتم و نیایش در سوگ شهادت ثامن‌الحجج(ع) «انتظار»؛ سرمایه بشر برای ساخت جامعه مهدوی دکتر حسن انصاری: راه اصلاح و نوگرایی دینی از فقه و اجتهاد فقهی شروع می‌شود ارائه خدمات ویژه به زائران در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) صحن و بارگاه ملکوتی رضوی در روز زیارتی امام‌رضا (ع) رنگ عزا به خود گرفت | چرا ماه ذی‌القعده را ماه امام‌رضا (ع) می‌نامند؟ ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز زیارتی امام رضا (ع) اعلام شد آداب بیست و سوم ذی القعده روز مخصوص زیارتی امام رضا (ع) + اعمال و ادعیه «شب شعر مکتب خدمت» نقش تبیینی در شناخت چهره شهید جمهور دارد ویژه برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در روز زیارتی شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تلاش برای نجاتِ اسناد شهدای دفاع مقدس مسئله اول آزادگان جهان چگونه در زندگی روزمره، حضرت پیامبر(ص) را الگو قرار دهیم؟ رئیسی عزیز مظهر اخلاص بود نیمی از زائران ایرانی به عربستان رسیدند (۹ خرداد ۱۴۰۳) آن مرد با باران آمد
سرخط خبرها

کربلای جبهه‌ها یادش بخیر

  • کد خبر: ۱۸۵۸۳۴
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کربلای جبهه‌ها یادش بخیر
هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد.

‌بار دیگر در ایامی به سر می‌بریم که به نام هفته دفاع مقدس شناخته می‌شود؛ روز‌هایی که بزرگ‌مردانی، چون باکری و جهان‌آرا و همت در آن زیست کرده و به جهانیان درس ایثار و مقاومت و شهامت داده‌اند. مگر می‌شود این دوران را فراموش کرد؟ مگر می‌شود آن‌همه جوانمردی و غیرت و خلوص نیت را ندید؟

هفته دفاع مقدس یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد. آن‌روز‌ها نام‌و‌نان، بهایی نداشت و آنچه میدان‌دار بود، قیام بود و عروج. آن‌روز‌ها ماندن بی‌معنا بود و مردن در بستر، ننگی بزرگ. آن‌روز‌ها شهادت، شاهراهی به وسعت افق داشت. خاک‌ریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر‌به‌سر، تن به مرگ می‌سپردند تا مبادا وجبی از کیان دین و وطن، به دست کفتاران حریص و متجاوز بیفتد.

تبدیل واژه جنگ به دفاع مقدس، ترجمان فرهنگی اندیشه‌های دفاعی ملت ایران در‌برابر تجاوزگری دشمنان و برآیند عملی فرهنگ دفاعی مردم ایران بود که در سایه آموزه‌های معمار کبیر انقلاب به یک امر معنوی و قدسی تبدیل شد.

رهبر معظم انقلاب به‌درستی در دیدار اخیرشان با پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت فرمودند «دفاع مقدس یک برهه برجسته و مهمی از تاریخ کشور ما‌ست. این مقطع را، این واقعه مهم را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسل‌های بعدی معرفی کنیم. عقیده راسخ بنده این است که اگر نسل‌های پی‌درپی ما، جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسند و بدانند که در این واقعه مهم چگونه ملت ایران توانست خود را به سکوی پیروزی برساند و در آنجا با قدرت و با سربلندی بایستد، برای آن‌ها در این شناخت درس‌های بزرگی وجود خواهد داشت و کار‌های بزرگی پیش خواهد رفت؛ این عقیده راسخ بنده است.

عظمت این واقعه را باید شناخت. خیلی کار شده؛ کتاب نوشته شده، فیلم ساخته‌شده، خاطرات‌گویی شده، لکن به نظر من جا برای کار هنوز بسیار زیاد است.»
این فرمایش‌ها، مواردی است که می‌تواند در دستور‌کار همه نهاد‌های مرتبط قرار بگیرد.

بر کسی پوشیده نیست که دوران دفاع مقدس دستاورد‌های فراوانی داشته است؛ اما رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به تعدادی از آن‌ها از‌جمله حفظ تمامیت ارضی کشور، کشف عظمت توانایی‌های ملت ایران، ایمن‌سازی کشور از تهاجم‌های نظامیِ محتمل، گسترش مرز‌هایی از‌جمله مقاومت مرز‌های فکری و معنوی، گسترش فرهنگ اتکا به‌نفس و رشد و استحکام فکر مقاومت در داخل کشور اشاره کردند که تأمل‌برانگیز است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->